PMS.

Någon mer än jag som blir ett pms-monster en gång i månaden?

Jag har aldrig tidigare haft problem med detta men efter att ha varit gravid så kom PMS:en som en smäll på käften (något som är vanligt vad jag förstår).
Efter att i några månader ha känt mig förbannad, trött, irriterad, ledsen, skilsmässobenägen etc så förstod jag att något var fel. Min stackars man fick verkligen ta mycket skit under den tiden... 
Jag sökte hjälp hos gynekolog och fick tabletter att äta men det blev aldrig nödvändigt, för redan nästa månad så var det betydligt bättre och sedan lugnade det ner sig undan för undan.

Nu är jag där igen. Mensen kom igång förra månaden (4 månader efter förlossning) och nu har jag sjuklig PMS. Idag har vredesutbrotten avlöst varandra och jag är bara SÅ trött! Den här gången är jag dock mer medveten och har både bett min man om ursäkt och förvarnat honom för vad som komma skall :D

Skämt o sido, om det visar sig att det blir lika jobbigt denna gången så ska jag jag definitivt söka hjälp tidigt. Det är så tråkigt att gå runt och må dåligt i onödan och att det dessutom påverkar resten av familjen så mycket.
 
 

Kommentera här: