Inreda barnrum.

Nu börjar det bli dags att fixa ett rum även till lilla L. Han är ju 5 månader och blir mer och mer intresserad av sin omgivning och sina leksaker.
W:s rum stod iordninggjort redan innan hon kom till världen (Hej förstabarn :D) men den första tiden bodde hon ju i spjälsäng inne hos oss (och hon samsover ju faktiskt fortfarande med oss).
L:s rum har inte varit aktuellt att fixa, dels för att vi inte riktigt har kommit underfund med vilket rum han ska få (vårat hus är väldigt konstigt uppbyggt) och dels för att det inte har funnits tid/ork.
 
Men nu har jag kommit fram till att det lilla rummet utanför vårat sovrum (som redan innehåller en platsbyggd våningssäng i barnformat) ska få bli L:s rum. Det är inte optimalt att han ska sova utanför oss, eftersom vi går och lägger oss långt senare, men det finns inget annat alternativ. Jag vill inte ha barnen utspridda på andra sidan huset liksom.

Rummet är ganska litet och ena väggen är upptagen med våningssäng + garderob och på andra sidan rummet så är en vägg upptagen med genomgång till vårt rum + fönster. Så det finns alltså två små väggar kvar att inreda på.
Min tanke är en vägg med säng (tills dess att han kan sova i våningssängen) och en vägg med någon typ av hylla för leksaker. På ena väggen ska en hylla upp för lite böcker och annat och på andra väggen ska det upp lite tavlor och kanske någon vimpel. Jag tänkte att rummet ska gå i grått och blått (väggarna är grå nu) så det blir blåa detaljer och kanske någon fin väggdekor.
 
En sak som jag INTE får glömma denna gången är en spegel. W har aldrig haft någon och hon har typ ingen uppfattning om sig själv känns det som (vi har ingen spegel i barnvänlig höjd). Därför ska jag införskaffa två stycken med säkerhetsfilm på glaset till båda barnens rum.
 
Här kommer några saker som jag tycker är fina till ett pojkrum <3
 
 
 
 
 

Kommentera här: