Skala vitlök mamma!

Idag har det inte blivit många knop gjorda. Jag har dock hunnit sitta vid datorn en del och söka jobb/blogga :P
 
På eftermiddagen var jag och W ute och vattnade i pallkragar och växthus. Vi hittade också en del björnbär till W:s stora förtjusning. Dock höll jag på att bli tokig på alla getingar som helt plötsligt dykt upp från ingenstans. Usch vilka hemska små djur det är! Jag har värsta sjuka fobin för getingar :(
 
När vi kom in sov båda barnen middag och sedan lagade hela familjen (nåja mest min man) korvstroganoff med ris. Har ni förresten testat currystroganoff? Himla gott!
W älskar att hjälpa till i köket. Helst vill hon baka men laga mat funkar det också i brist på annat. Skala vitlök är en favorit! Vill man hålla henne sysselsatt en stund så ger man henne några vitlöksklyftor och så sitter hon där och pillar. Sötnöten! Dock ska man inte lämna henne ensam vid fruktskålen för då är alla vitlökarna skalade efter en stund haha
 
 
 
Ikväll jobbar min man igen och jag har nu äntligen lyckats få båda barnen i säng. L stökar och bökar och jag har varit inne flera gånger. Är det inte nästäppa så har han tappat nappen eller lagt sig på rygg (han hatar att sova på rygg). W sover som en stock. Tyvärr tänkte jag inte riktigt till när jag la henne så hon hamnade i gästrummet pga närheten till mig i vardagsrummet, men det innebär ju att jag måste bära in henne i sovrummet när jag lägger mig. Pust.
 
Nåja, dags att krypa till kojs för mig också. Man vet ju aldrig hur nätterna blir nuförtiden.
 
 

Kommentera här: