Man blir kreativ när man inte får sova...

Såå hur gick det inatt då? Jo tackar som frågar.
Det var lite stök och bök innan 1.30 när det helt plötsligt blev paniiiiik att äta. Som tur är så sover W tungt och stördes inte alls av lillebrors fanfar.
Efter en flaska ersättning och en kräka så var det dags för snorsug (inte L:s favoritsysselsättning kan man säga) eftersom han typ inte fick någon luft alls. Stackars liten. Han blev så upprörd att det om möjligt blev ännu värre i näsan... Vad använder ni på era små när de är förkylda? Man får ju liksom inte ge annat än koksalt och det hjälper föga tycker jag. Till W kan man åtminstone ge nässpray (hallelulja!)
 
 

Tillslut lyckades vi dock somna om båda två och sov sådär härligt stökigt och bökigt fram till 5 när det var dags för mat igen (såhär ofta brukar han inte äta på natten så antingen är det fasen, eller så måste vi kanske öka på mängden mat). Då vaknade även W. Så där låg jag med två pigga (överdrift) barn och sjöng sånger för glatta livet. Jag VÄGRAR nämligen att kliva upp innan 6!
När min man kom hem så tog han över och jag fick några timmars sömn. Otroligt skönt! Ska väl tilläggas att min man har ett jobb där han kan vila/sova nattetid så ingen tror att jag tvingar honom att ta barnen när han kommer hem och har slitigt hela natten :P
 
Nåja, som rubriken lyder så blir man otroligt kreativ nattetid när man ligger vaken. Det sprudlar verkligen av idéer i hjärnan! Några kanske inte är allt för verklighetsförankrade, men ibland hittar man ett litet guldkorn. Inatt gjorde jag det. Jag kom på en sån smart grej som jag skulle vilja göra, men som kanske är omöjlig inom de närmsta åren pga för små barn. Det kräver en bra lokal centralt (gärna inne i Sthlm) och en hel del jobb. Så ja, det är något som isåfall får ligga på framtiden.
När jag ligger vaken brukar jag också komma på bra idéer till böcker. Jag vet inte hur många böcker som jag har påbörjat men aldrig blivit klar med haha! Men just nu är det mycket barnböcker som snurrar i huvudet (av förklarliga skäl). Jag skulle vilja skriva en bok och även illustrera bilderna eftersom jag tycker att det är så roligt att rita/måla. Min plan är att jag ska skriva en barnbok innan vintern 2017. Vi får väl se hur det går med den saken... :)

Kommentera här: