Köksträdgård.

I dagsläget har jag 7 pallkragar och ett växthus som jag odlar i. Det är ingen riktig ordning på någonting. Många av pallkragarna står i skugga och det är fruktansvärt mycket sniglar som äter upp mina grödor. Det är dessutom ett jäkla gissel att behöva gå och köra trimmer flera gånger per sommar runt pallkragekanter osv.
Därför har jag nu beslutat mig för att fixa en ordentlig köksträdgård. Alla pallkragar ska bort. Det ska läggas markduk och sedan grus uppepå och pallkragarna ska komma fram en bit framför växthuset i fina rader. Ett riktigt monsterprojekt men otroligt roligt!
 
Såhär ser det ut i dagsläget:
 
Växthuset med pallkragarna på sidan om.
 
Det märks verkligen att man inte har samma tid längre. En pallkrage med övervuxna kryddor.
 
Lite osäker på vad detta är, men troligtvis gurka!
 
En titt i växthuset. Både meloner och tomater på gång.
 
Zucchinin växte sig stor trots många snigelangrepp.
 
 
Och min plan är att det ska se ut typ såhär:
 
(Foton från Google)
 

Kommentera här: