Barn som inte sover.

Godmorgon hörrni!

Eller, god middag är det kanske egentligen.. men när man inte sovit på natten då får man sova på dagen medan mannen tar barnen.

Det är nämligen sjukt struligt med lilla L:s sömn just nu. För några veckor sedan så började han helt plötsligt att vakna MASSOR med gånger på kvällarna och sedan eskalerade det till att även innefatta nätterna. Till en början vaknade han bara och gick att söva om men efter ytterligare någon vecka så gick inte det heller. Det var som att han var superpigg mitt i natten! Fruktansvärt jobbigt för någon som mig, som verkligen behöver min sömn för att fungera. Vi minns att det var lite samma sak med W när hon var i samma ålder (4 månader) så det är antagligen pga fasen som infaller nu. Dessutom har han blivit superförkyld. Suck. Så inatt har jag varit vaken med honom pga att han inte kunnat andas. Stackars liten. Vi har testat allt, höja sängen under huvudet, koksalt, nässug och t o m näsdroppar. Men nej, det envisa snoret ville inte ge sig. Och sååååhåååå trötta vi var i morse jag och lille plutten.

Jag gick och la mig i gästrummet och L lyckades efter mycket om och men somna i sin säng. Nu sover båda barnen middag och min man är och handlar.

Idag ska jag rensa ur barnens garderober. Ska försöka sälja av urvuxna skor och kläder så gott det går. Är så glad att vi köpte lite för stora höst och vinterkläder till W så att hon kan ha det även i år! Nu är det bara nån mössa till L och skor till W så är vi safe.

Hoppas att ni får en trevlig söndag! 

Kommentera här: