Barcelona om två veckor!

Om två veckor är jag i Barcelona! Första semestern utan barn sedan Maldiverna 2013.
Vi var i Grekland förra sommaren när W var ett år men det var inte mycket till semester. Vi stressade mest över att hon drack så dåligt, åt så dåligt, var för varm, inte fick vara i solen osv osv osv. Visst, det var skönt att komma bort och skönt med sol och värme, men ja, semester med barn blir ju aldrig semester på det sättet man var van vid innan barn helt enkelt.
Denna gången åker jag med min syster. Såhåååå kul! Mannen blir hemma med båda barnen. Mindre kul för honom. Men jag har erbjudit honom några dagar med kompisar, på resa eller vad han nu vill göra så det är upp till honom om han kommer iväg.
Anyway, det ska bli så jäkla skönt! Sova ordentligt, äta och dricka gott, titta på en massa intressanta saker, sola/bada och shoppa! <3 Vi ska bo på ett superfint hotell väldigt centralt och jag är superpeppad!
 
Detta är en del av de saker som jag vill se:
 
Arco de triunfo
 
Stranden
 
Parc Guell
 
La Rambla
 
Parc de la ciutadella
 
 
Några tips på vad vi verkligen inte får missa?
 
 

Kommentera här: