Morgonstund har guld i mun.

Godmorgon hörrni!

Just nu sitter hela familjen i soffan och myser. Vi har ätit en härlig frukost med tända ljus och sedan förflyttat oss till vardagsrummet. Jag tänkte söka lite jobb, blogga och fixa några andra saker som släpat efter. W tittar på barnprogram och min man busar med L.
Jag är fullkomligt DÖDStrött idag! Jag sov med båda barnen inatt för att mannen skulle få sova ut, det var mindre lyckat. W drömde riktigt ruskiga mardrömmar första delen av natten och skrek och grät om vartannat. Självklart väckte hon L som jag då fick natta om X antal gånger. När väl W lyckats komma till ro så började L böka, han skulle inte sova och vid 2 var det dags för mat. 5.30 fick jag byta bajsblöja och sedan var dagen igång... puh.
 
Igår var vi på familjeträff som jag nämnt tidigare. Jag var trött och kände mig lite krasslig så jag var inte alls upplagd innan men det blev över förväntan! Det var min mans tre bröder med familjer som var där och till w:s stora lycka en massa andra barn. Dagen började med häng på deras altan. Barnen åkte rutschkana, gungade, spelade pingis, badade i poolen (de hade en nybyggd uppvärmd) och sprang runt och busade. Vi vuxna drack vin, åt snacks och skvallrade ;)
Lite senare på kvällen så blev det grillat med tillbehör och dessert innan barnen var så övertrötta att vi var tvungna att åka hem. En fantastisk dag <3

Planerna för idag är inte riktigt lagda ännu. Jag ska nog passa på att sova middag med barnen iaf. Sedan vore det bra om vi fick lite småpyssel hemma och eventuellt ska jag åka iväg en sväng och plocka en påse äpplen hos en bekant. Jag tänkte göra några äpplepajer att frysa in och även eget äppelmos till vintern. Visste ni förresten att det är äpplets dag idag? :D
 
 

Kommentera här: