Senaste veckan.

Dålig uppdatering jag vet. Det har typ varit kaos här med sjuka barn och en man som jobbat jourvecka osv. Men nu börjar det lugna ner sig. W är bara lite snuvig och jag och mannen har klarat oss ganska bra. L är det värre med, han är supersnorig och mår riktigt dåligt. Inatt har jag varit vaken hela natten och suttit med honom i famnen eftersom han har varit så ledsen. Det enda sättet att få honom att sova var att ha honom vid bröstet i upprätt position (för andningen) och då slumrade han ändå bara 10 minuter här och där. Stackars lilla plutten :( Själv är man skapligt trött idag och vädret gör inte saken bättre. Blir så himla seg av sånt här höstrusk.
 
Stackars lilla plutten <3

Förra veckan fyllde min man år, men eftersom han åkte på att jobba så sparade vi födelsedagsmiddagen till idag. Så om några timmar ska vi lyxa till det med potatiskaka, oxfilé och svampsås. Mums! Tårta åt vi dock på kvällen på hans födelsedag. Jag bakade en cheesecake med hallon och citron på en digestivebotten :)
 
 
 
Idag har jag städat och rensat, är inte riktigt klar än men tog en liten paus i soffan med lillfia. Hon har kommit in i en period där hon inte vill sova middag, men eftersom hon verkligen behöver det (blir jääääättetrött och grinig annars) så får man lura henne lite. Typ bädda ner henne i soffan med nappen framför en tecknad film. Då somnar hon på nolltid :P
 
Nu är det dags att återgå till sysslorna!
 

Kommentera här: