En vanlig dag hos familjen Eriksson.

Idag har vi bara varit hemma och fixat.
Jag skulle plocka ner i diskmaskinen och upptäckte då hur smutsigt det var på kaklet bakom diskmedelsflaskan. Det ena ledde till det andra och så var storstädningen ett faktum (är nog en släng pedantisk). Jag drog ut alla grejor från väggarna, torkade kaklet bakom och sedan alla bänkar, skrubbade spisen, torkade av diskmaskinen och alla skåpsluckor. Nu är det skinande rent. Dock kom jag på att jag glömde micron!! :D 

På eftermiddagen har jag suttit ner och påbörjat min receptsamling. Jag tänkte göra två pärmar, en med matrecept och en med bakrecept. Blir nog toppen tror jag! Vi är inne i en riktig kulinarisk resa just nu. Både jag och min man tycker att det är kul att exprimentera i köket med nya maträtter, desserter och bakverk så det har blivit väldigt mycket lyckade (och misslyckade) middagar senaste veckorna :) Kan lägga upp något bra recept här vart efter!

Nu är det kväll här i huset. L sover och W är strax påväg i säng. Min man och jag ska kolla något avsnitt av Quantico och sedan är det läggdags även för oss. Imorgon väntar en dag ensam med ungarna när mannen jobbar och på kvällen ska jag på bio med några tjejkompisar <3
 
Igår var det förresten premiäreldning i kaminen. Sotaren var här häromdagen och gav grönt ljus. SÅ mysigt!!
 
 

Kommentera här: