När man inte räcker till...

Usch vilka två jobbiga dagar det har varit! Man märker tydligt att L är i någon form av fas. Han äter dåligt, har börjat med en massa konstigheter och sover som en kratta. Det sistnämnda har varit mest påtagligt de senaste dagarna eftersom min man har jobbat natt och jag har varit ensam med båda barnen.
Under nätterna har W:s mardrömmar avlösts av L:s skrikande. Han har VÄGRAT att sova och blivit så jäkla förbannad när jag försökt att natta om honom. Igår var det t o m så illa att han inte alls gick att lägga på kvällen. Istället fick han sitta uppe och titta på tv med syrran, vara med och natta henne och sedan hänga med mig i soffan en stund. Tillslut var han så mosig att det bara var att lägga honom i sängen så sov han, då var klockan typ 20.30. Efter en halvtimme så vaknade han igen och jag höll på att slita mitt hår..... 
 
Det är sjukt frustrerande och jobbigt när man känner att man inte räcker till för båda barnen. När L vägrade att sova så fick jag ju liksom ägna en massa tid åt honom och W fick ligga ensam i vardagsrummet långa stunder. När sedan L vaknade på kvällen i måndags och helt plötsligt skulle äta så fick jag sitta inne i sovrummet med honom och mata i typ 30 min, under tiden lyckades såklart W vakna av en mardröm och då fanns inte mamma där... Otroligt störigt att det är såhär just nu! Jag mår så dåligt av att något av barnen kommer i kläm när det andra behöver mamma. Oftast blir det ju storasyster som får klara sig lite mer själv när lillen behöver sitt. 

Idag har vi varit i Haninge Centrum och shoppat. Jag köpte några lampor, en baddräkt (med cupcakes o glass på) till W och en present till barnens kusin som har namngivning på Söndag.
Ikväll ska jag unna mig ett bad eftersom mannen är ledig och sedan blir det lite soffmys innan läggdags <3

Kommentera här: