Lunch Snälla Mamma!

Rubriken ovan är vad min lilla W sa till mig för ungefär 30 minuter sedan. Lilla skruttan! Inte lätt att hålla reda på begreppen ;) Hon åt så dåligt till middagen och var hungrig trots att hon druckit välling så det blev en macka innan läggdags.

När det gäller det där "snälla" så kan man ju tycka att hon är jättegullig och väldigt väluppfostrad. Och ja, självklart är hon det, men när man hört "Snäääääälla Maaaaaamma!" ungefär 100038377474 gånger per dag så brinner det lite i huvudet haha :D

Nu sover mina små grisar och jag sitter i soffan och knaprar på en bit mörk choklad. Mannen jobbar natt igen och det är ungefär så tråkigt som det brukar vara...

Idag har jag och ungarna gått en promenad och sedan plockat av nästan alla tomater från plantorna. Det blir bara kallare på nätterna nu och snart ramlar allt av eller ruttnar bort.
Känns både mysigt och vemodigt att hösten är här på riktigt. När man bor såhär på landet så blir det nämligen VÄLDIGT mörkt ute på kvällen. Man ser praktiskt taget ingenting och det gör ju att dagarna blir väldigt korta. Dock är det en väldigt bra ursäkt till att tända mysiga lampor/ljus och mysa ner oss i soffan under en filt <3
 
Nu ska jag glo tv en liten stund innan det är dags för mig också att gå o sussa!

Kommentera här: