Lingonveckan.

Innan mina två graviditeter så hade jag väldigt mild mens. Ingen värk och väldigt kort och sparsamt.
Efter graviditeten var det som att kroppen tog igen alla de gånger man inte har haft mens. Typ "Nu jävlar ska du få dubbelt så ont och dubbelt så mycket bara för att du har sluppit i 9 månader!!" xD Det har bokstavligt talat varit niagarafallet!

Förra månaden fick jag första mensen efter senaste graviditeten och den var faktiskt inte så illa som jag mindes, men ändå ganska riklig. Dessutom verkar den vara väldigt oregelbunden eftersom den ännu inte dykt upp den här månaden. Sjukt irriterande eftersom jag har både besök till badhus och en spavistelse inplanerad inom närmaste tiden.... Det går ju liksom inte att spendera en heldag på spa när man måste byta skydd en gång i timmen.

Jag har förresten funderat på att skaffa menskopp (hatar verkligen det ordet haha) Är det någon som har erfarenhet av det? Bra eller dåligt? Svårt att sätta in/ta ut? Risk för översvämning när man har riklig mens?
 
Vilket hemskt inlägg egentligen, men väldigt intressant ämne tycker jag :)

Kommentera här: